Cukry proste

Cukry proste są jednym z głównych rodzajów węglowodanów, które przyczyniają się do nadwagi. Cukry proste to glukoza i fruktoza. Ulegają one szybciej przekształceniu na energię, a jeżeli organizm ma wystarczająco dużo energii, to są odkładane w postaci tkanki tłuszczowej.

Fruktoza występuje w owocach i jest znacznie lepszym wyborem, ponieważ spożywając ją, dostarcza się organizmowi także niezbędne witaminy. Fruktoza jest zawarta nie tylko w owocach, ale także w innym pokarmie pochodzenia roślinnego. Pokarm roślinny zawiera również wielocukry, np. skrobię. Przykładem są ziemniaki i kukurydza. Bardzo dobrym źródłem węglowodanów jest także spirulina. Należy ona do alg i pojawiła się na rynku stosunkowo niedawno. Popularność alg jako pokarmu ciągle wzrasta. Spirulina, a także inne jadalne algi charakteryzują się tym, że są bardzo pożywne, dlatego wiąże się z nimi nadzieje na zmniejszenie problemu niedożywienia w niektórych krajach, m.in. w Azji i Afryce. Spirulina powinna być elementem każdej zdrowej diety, zwłaszcza wegetariańskiej, bo oprócz węglowodanów zawiera także białko.



Komentarze