Proteiny

Białka, zwane również proteinami, są jednym z trzech głównych składników odżywczych, które człowiek dostarcza codziennie organizmami spożywając posiłki. Proteiny są bardzo ważnymi składnikami, ponieważ stanowią budulec organizmu. W porównaniu z tłuszczami i węglowodanami ich spożycie jest jednak niskie.

Cukry proste

Cukry proste są jednym z głównych rodzajów węglowodanów, które przyczyniają się do nadwagi. Cukry proste to glukoza i fruktoza. Ulegają one szybciej przekształceniu na energię, a jeżeli organizm ma wystarczająco dużo energii, to są odkładane w postaci tkanki tłuszczowej.

Cukry złożone

Cukry złożone, znane również jako wielocukry, są jednym z głównych typów węglowodanów. Nie ulega wątpliwościom, że w dzisiejszych czasach spożywa się je znacznie rzadziej. Znajdują się przede wszystkim w brązowym ryżu, ciemnym pieczywie i pełnoziarnistych makaronach.

Węglowodany

Węglowodany, które są także znane pod nazwą cukrów, są składnikami odżywczymi, które mają bardzo istotny wpływ na stan organizmu, ponieważ regulują poziom energii. Jeżeli dieta jest uboga w węglowodany, to skutkiem jest brak energii i ospałość. To główna wada diet białkowych, które wykluczają spożycie cukrów.

Magnez i jego rola

Magnez jest bardzo ważnym składnikiem pokarmów. Powinien być dostarczany przede wszystkim w postaci naturalnej, ale w przypadku niedoboru, koniecznie należy zadbać o odpowiednią suplementację. Magnez odgrywa dużą rolę zwłaszcza w utrzymaniu odpowiedniego ciśnienia osmotycznego krwi. Poza tym dzięki niemu utrzymuje się właściwa struktura rybosomów.

Magnez - po czym rozpoznać niedobór? cz. 1

Objawy niedoboru magnezu u człowieka można rozpoznać bardzo łatwo i szybko, ponieważ magnez jest minerałem biorącym udział w wielu procesach zachodzących w organizmie człowieka. Jego niedobór zostanie od razu zasygnalizowany przez pewne objawy. Niektórzy jednak bagatelizują je, ponieważ nie są one bardzo uciążliwe.

Magnez po czym rozpoznać niedobór cz.2

Osoby cierpiące na niedobór magnezu posiadają trudności z koncentracją, dlatego suplementacja magnezu jest polecana studentom i maturzystom. Pozwala im to na maksymalną chłonność wiedzy. Jest również inny objaw niedoboru magnezu, zwany zespołem niespokojnych nóg.

Magnez a depresja

Magnez odgrywa ogromną rolę w ludzkim organizmie. Od tego, czy w organizmie znajduje się jego odpowiednia ilość zależy nie tylko dobry stan fizyczny, ale także psychiczny, co wykazały badania ostatnich lat. Magnez, a właściwie mówiąc – jego niedobór – może powodować depresję.

Skutki przedawkowania magnezu

Bardzo dużo mówi się o tym, że magnez odgrywa dużą rolę w organizmie, że konieczna jest jego suplementacja w przypadku niedoboru, ale bardzo mało mówi się o przedawkowaniu magnezu. Magnez jest usuwany przez nerki, które regulują jego poziom w organizmie.

Magazynowanie magnezu

Magazynowanie magnezu w organizmie odbywa się z udziałem układu szkieletowego, mięśniowego i nerwowego, a w znacznie mniejszym stopniu pozostałych układów. Magnez jest minerałem, którego połowa gromadzona jest w kościach. Około 25% magnezu trafia do mięśni szkieletowych, a pozostała część w układzie nerwowym i pozostałych.

Strony

Subskrybuj Porady żywieniowe i zdrowotne RSS